loading...
telmato
babak بازدید : 192 دوشنبه 28 تیر 1400 نظرات (0)

دانلود رایگان کامل نقشه (GIS) حوضه آبخیز جاجرود تهران + دانلود فایل 

دانلود رایگان کامل نقشه (GIS) حوضه آبخیز جاجرود تهران + دانلود فایل

نام فایل: دانلود کامل نقشه (GIS) حوضه آبخیز جاجرود تهران + دانلود فایل

حجم فایل: 24 مگابایت

نرم افزار مربوطه: آرک جی آی اس (ARCGIS)

[divider height="30" line="default" color="blue" themecolor="0"]

 

دانلود کامل نقشه (GIS) حوضه آبخیز جاجرود تهران+ دانلود فایل

رودخانه جاجرود در 30 کیلومتری شمال شرق تهران قرار گرفته که از شمال غرب به طرف جنوب شرق جاری است و از منطقه منشأ (کوه‌های البرز) به ارتفاعات پایین‌تر جریان داشته و وارد سدلتیان می‌شود. این رود از کوه‌های کلون بستک در شمال روستای دربندسر سرچشمه می‌گیرد، شعبه‌های فشم، میگون، دماوند و آهار به این رود می‌ریزند. این رودخانه با 40 کیلومتر طول و 710 کیلومتر مربع مساحت حوزه آبریز، دارای شیبی برابر 4٪ است و یک رودخانه گراولی، ماسه‌ای بریده بریده‌ است. در سال های اخیر، افزایش صنایع فعال در منطقه جاجرود و دفع غیراصولی پساب های صنعتی و شیمیایی موجب آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی این منطقه شده است.

مهندسان تلماتو برای راحتی کار شما و افزایش اطلاعات همراه با دانلود این مجموعه که توضیح و عکس های آن را در زیر مشاهده می کنید در بخش عمران و معماری سایت به شما نقشه های اتوکد های دیگری را نیز پیشنهاد می کند.

لیست فایل های وکتوری موجود

  1. نقشه مرز حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  2. نقشه دهستان های موجود در داخل حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  3. نقشه بخش های موجود در داخل حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  4. نقشه شهرستان موجود در داخل حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  5. نقشه کاربری اراضی حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  6. نقشه نقاط روستایی موجود در داخل حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  7. نقشه زمین شناسی حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  8. نقشه خاک شناسی حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  9. نقشه خطوط توپوگرافی حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  10. نقشه آبراهه های حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  11. نقشه معابر و راهای حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  12. نقشه گسل های موجود در موجود در داخل حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  13. نقشه نقاط باران سنج های حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  14. نقشه نقاط ایستگاهای کیماتولوژی موجود در حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  15. نقشه نقاط ایستگاه های هیدرومتری حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  16. نقشه زیر حوزه های حوزه آبخیز رودخانه جاجرود
  17. نفشه مناطق Landslid حوزه آبخیز رودخانه جاجرود

دانلود کامل نقشه (GIS) حوضه آبخیز جاجرود تهران+ دانلود فایل

رودخانهٔ جاجرود رودخانه‌ای در استان تهران است که از ارتفاعات البرز سرچشمه می‌گیرد و در انتها به دریاچه نمک ختم می‌شود. این حوضه آبریز از سمت شمال و غرب به حوضه آبریز کرج، از سمت شمال و شرق به حوضه آبریز لار، از سمت جنوب به حوضه آبریز ایوانکی و از سمت جنوب غرب به حوضه آبریز سولقان محدود می‌گردد. با توجه به اینکه رودخانه جاجرود تامین کننده بخشی از آب شرب و نیروی برق تهران است، مطالعه رسوبشناسی آن اهمیت خاصی دارد. رودخانه جاجرود در شمال شرق تهران با روند شمال غربی- جنوب شرقی جریان داشته و به دریاچه سد لتیان می‌ریزد.

 

ریشه نام (نقشه (GIS) حوضه آبخیز جاجرود تهران+ دانلود فایل)

جاجرود نام خود را از محلهٔ بسیار قدیمی و تاریخی جائیج یا جاج واقع در شهر لواسان گرفته‌است. جاج یا جائیج در شمال این رودخانه واقع است. جائیج در روزگار باستان شهری کوچک یا قصبه‌ای بزرگ بوده که از سایر مناطق شهر لواسان آبادتر بوده‌است و این آبادی قدمتی دوچندان دارد که پس از یورش مغولان به کلی نابود شد و تا چند قرن خالی از سکنه بود. از سرچشمه‌های این رود در بخش لواسانات و بخش رودبار قصران تا انتهای این رود، که از ورامین نیز می‌گذرد، هیچ قصبه، روستا یا مکانی به این نام جز در شهر لواسان وجود ندارد.

 

ویژگی های دانلود کامل نقشه (GIS) حوضه آبخیز جاجرود تهران+ دانلود فایل

GIS ، نرم افزار سیستم اطلاعات جغرافیایی است که مجموعه ای قوی از امکانات و قابلیت ها بوده که به اخذ و ذخیره سازی و سپس تحلیل و پردازش داده ها می پردازد. این نقشه که بیشتر مورد استفاده مهندسان صنعت و شهرسازی قرار گرفته است و شما نیز می توانید آن را به راحتی دانلود و خریداری نمایید. گروه تلماتو علاوه بر دانلود کامل نقشه (GIS) حوضه آبخیز جاجرود تهران+ دانلود فایل نقشه شهر های ( سازه سوله به همراه جزئیات دقیق اتصالات، شهرستان (شهر) قم، utm و کاداستر تهران مناطق 18 گانه، سالن گاوداری شیری صنعتی، شهر میاندوآب )

 

موقعیت جغرافیایی حوضه آبخیز جاجرود تهران

حوضة آبريز جاجرود در شمال شرقي شهرستان تهران، بين طول 51 درجه و 22 دقيقه تا 51 درجه و 52 دقيقه شرقي و عرض جغرافيايي 35 درجه و 45 دقيقه تا 36 درجه و 50 دقيقة شمالي واقع شده است. حوض ة كلي آبخيز جاجرود با مساحتي 1890 كيلومتر مربع از مناطق حفاظت شدة سازمان حفاظت محيط زيست بوده و در دامنه ه اي جنوبي سلسله جبال البرز مركزي قرار گرفته است. از اين مساحت، حدود 710 كيلومتر مربع در بالادست سد لتيان و 1180 كيلومتر مربع در پايين دست سد لتيان واقع شده است.

 

دانلود کامل نقشه (GIS) حوضه آبخیز جاجرود تهران+ دانلود فایل

رودخانة جاجرود يكي از اصلي ترين رودخانه ه اي تغذيه كنند ة سد لتيان و از رودهاي مهم و حياتي استان تهران است كه از چشمه هاي متعدد و ارتفاعات خرسنگ، جانستون، سركچال، ديزين، آهار، شكرآب، گرمابدره و چندين ارتفاع ديگر سرچشمه گرفته و از به هم پيوستن رودهاي فشم، اوشان، لوارك، افجه و كندرود، شاخة اصلي جاجرود را تشكيل مي دهد كه اين شاخة اصلي 40 كيلومتر طول دارد. انتهاي رودخانه در محل سرخه حصار ، در جنوب شرقي تهران تقسيم مي شود و در نهرهاي حقابه جاي گرفته و به مصرف آبياري دشت ورامين مي رسد.

 

وضعیت آبدهی جاجرود تهران

ميانگين بارندگي در بخش هاي جنوبي حدود 200 و در ارتفاعات شمالي حدود 800 ميلي متر است. در دورة پر آبي و مواقع سيلابي، آب مازاد بر احتياج از طريق مسيل شري فآباد به سمت كوير هدايت مي شود. با توجه به شرايط اقليمي و توپوگرافي حوضة رودخانة جاجرود، مقادير آبدهي در شاخه هاي اصلي و فرعي آن متغير بوده، به علاوه با تغيير عواملي چون بارندگي، ساختار زمين، توپوگرافي و مصارف منطقه اي آب، تفاوتهاي قابل توجهي در آبدهي آنها مشاهده مي شود.

 

فرمت نقشه ها پس از خارج کردن از حالت فشرده (zip) در قالب ژئودیتابیس می باشد که فقط با نرم افژار ARC GIS قابل فراخوانی می باشد.

جهت باز کردن نقشه ها سعی کنید از ورژن های سری ۱۰، ARC GIS استفاده کنید. این پکیج در ARC GIS 10.3 ایجاد شده است و قبل از بار گذاری به صورت کامل تست شده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 171
  • بازدید ماه : 1,297
  • بازدید سال : 13,198
  • بازدید کلی : 111,797